Busy są z założenia ładowne, ale – jak wszystkie pojazdy- mają określoną dopuszczalną masę całkowitą, co określa też maksymalny załadunek towarem. Ten kierowca Iveco jadący przez Gostyń 7 lutego 2025 r. musiał być albo bardzo słaby z matematyki albo myślał, że mu się uda przemknąć przeładowanym o 2,5 tony pojazdem. Pomyłka miała swoją cenę…
W piątkowy poranek, 7 lutego 2025 r pewien 34-letni mieszkaniec gminy Śrem został zatrzymany przez policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu. Jechał on przez miasto busem marki Iveco, załadowanym materiałami budowlanymi.
Spis treści
Waga pokazała sporą nadwyżkę
Policjanci skierowali pojazd na wagę samochodową i okazało się, że bus śremskiego kierowcy był przeciążony o 2,5 tony. To tak, jakby załadował na „pakę” dodatkowo spore auto osobowe albo młodego słonia…
Za to wykroczenie kierowca został ukarany mandatem karnym w wysokości 1000 złotych.
wyjaśnia podkom. Monika Curyk rzecznik prasowa KPP w Gostyniu
Dodatkowo, przed dalszą jazdą, kierowca miał obowiązek wyładowania nadprogramowego ciężaru, by nie stwarzać dalszego zagrożenia.

Zdj. KPP Gostyń
Dlaczego nie przekraczanie ładowności pojazdu jest ważne?
Przypominamy, za KPP w Gostyniu, że przeładowanie pojazdu to nie tylko mandat, ale również:
- wydłużona droga hamowania, co zwiększa ryzyko wypadku.
- uszkodzenie układu hamulcowego i zawieszenia.
- większe zużycie opon i ryzyko ich pęknięcia.
- możliwość utraty kontroli nad pojazdem.
Oraz mandat karny i przerwa w podróży na rozładunek, gdy trafi się na drogówkę.
Dodaj komentarz